esca Barcelona: 93 206 51 51 Madrid: 91 591 33 05 Gerona: 97 241 72 45
info@itaepsicologia.com Lunes - Viernes 9:00 - 21:00

Com deslligar el “quartet de la felicitat”

“Quan el teu cervell emet un d’aquests químics, Serotonina, Dopamina, Endonfinas, Oxitocina “el quartet de la felicitat”, t’asseguis bé” diu Loretta G. Breuning, investigadora de la Universitat de Califòrnia i autora del llibre Habits of a happy brain.

Les endorfinas són considerades una sort de analgèsic natural, són “la breu eufòria que emmascara el dolor físic”, escriu Breuning.

La serotonina és una hormona que actua regulant l’humor, el somni, l’apetit, el ritme cardíac, la temperatura corporal, la sensibilitat i les funcions intel·lectuals. Quan aquesta hormona es troba en baixa concentració, pot causar mal humor, dificultat per a dormir, ansietat o fins i tot la depressió.

La dopamina és sovint esmentada com la causant de les sensacions plaents i de la relaxació. Segons un estudi de John Salamone, professor de psicologia de la Universitat de Connecticut, la dopamina té més que veure amb la motivació i la relació de cost i benefici, es dispara tant quan un fa el primer pas cap a un objectiu com quan el compleix.

Finalment, l’oxitocina , per estar relacionada al desenvolupament de comportaments maternals i a les inclinacions, sol ser sobrenomenada com “l’hormona dels vincles emocionals” i “l’hormona de l’abraçada”.

Com podem augmentar el nivell de les hormones de la felicitat i “deslligar el quartet de la felicitat”?

Com puc augmentar el nivell de Serotonina?

  1. Exposar-se a la llum del sol, rebre massatges i fer exercici físic aeròbic (com córrer i caminar amb bicicleta).
  2. Pensar en records feliços (mirar fotos, parlar amb un amic).

Com puc augmentar el nivell de Dopamina?

  1. Establir objectius a curt termini o dividir en petites metes aquells objectius que són a més llarg termini.
  2. Reforçar-se i celebrar quan un els compleix!

Com puc augmentar el nivell de Endorfinas?

  1. Ingerir menjar picant
  2. Fer esport
  3. Ballar, cantar o treballar en equip
  4. Veure pel·lícules tristes

Com puc augmentar el nivell d’Oxitocina?

  1. Fomentar el contacte físic (com les abraçades, carícies, relacions sexuals)
  2. Infondre paraules d’alè
  3. Escoltar als altres
Com deslligar el “quartet de la felicitat”
5 (100%) 35 vote[s]

Alvaro Cuesta
Alvaro Cuesta
11:34 25 Apr 19
18 años trabajando en la misma empresa y de repente me despidieron, porque necesitaban reducir la plantilla a la mitad…. Me quedé como muerto no encontraba salida ni sentido a nada, en Itae Psicología me ayudaron a volver a ser el que siempre había sido y ahora estoy en un nuevo trabajo con un gran proyecto por delante. Lo recomiendo a todo el mundo que en algún momento de su vida necesite ayuda y acompañamiento por un gran equipo de profesionales
Lucia Marquez
Lucia Marquez
12:39 04 Apr 19
Mi divorcio me brindó una crisis de ansiedad, tuve que pedir ayuda en Itae Psicología para poder afrontar mi nueva situación y poder seguir adelante, gracias por ayudarme en ese momento tan difícil para mí, hoy ya llevo una vida completamente normal. Un equipo de grandes profesionales
Laura Lopez
Laura Lopez
00:41 05 Mar 19
De repente me encontré sola después de que mi marido de 20 años de matrimonio me dejara de la noche a la mañana. Gracias a mi Dra y al centro por ayudarme a salir del estado de shock que entré , por reconducirme en el día a día y poder aceptar mi situación, gracias a ellos estoy genial. Solo puedo decir gracias por estar en mi camino.
Edoardo Lorenzo Corda
Edoardo Lorenzo Corda
14:05 25 Feb 19
Me encontraba desmotivado en todo lo que hacía y no encontraba sentido a mi día a día, acudí a la primera visita gratuita en Itae Psicología y allí mediante una evaluación me diagnosticaron depresión, me recondujeron mediante el tratamiento terapéutico y hoy por hoy encuentro sentido a la vida. Gracias por ayudarme.
Pep Parera
Pep Parera
14:53 21 Feb 19
Mi pareja y yo no estábamos bien en nuestra relación, después de nuestra visita en el centro Itae nos ayudaron a ver los motivos, el principal era la poca comunicación entre nosotros, no dieron pautas a seguir y seguimiento en consulta semanal, gracias a ellos cada día somos más felices
Antonio Gonzalez
Antonio Gonzalez
12:54 18 Feb 19
Pasé un tiempo de mucho estrés en el trabajo que me derivó a un estado de ansiedad infernal, gracias a los profesionales de Itae Psicología he podido recuperar la calma y recuperar la pasión por mi trabajo.
Amanda Cuesta
Amanda Cuesta
13:19 16 Feb 19
Lo recomiendo a todas las personas que estén buscando un buen profesional para la ansiedad, grandes profesionales y gran equipo de psicólogos.
IMMA ROCA ESPACHS
IMMA ROCA ESPACHS
10:31 14 Feb 19
Estoy muy feliz y agradecida por la ayuda que he recibido de los profesionales del centro y de todo el personal que me han ayudado a superar mis fobias.
Mostra els comentaris